Ymse informasjon

GRUPPEPROFIL: KULTURLIV I BERGEN

Bryggen i Bergen; et viktig kulturminne.

I denne gruppen jobber vi med saker innenfor kulturlivet i Bergen.   Redaksjonen består av Martine, Lena, Jeanette og Silje. Vi har en sammensatt bakgrunn fra retorikkstudier, språkstudier, antropologi og statsvitenskap.  Vi deler en felles interesse for kultur, og den levende kulturbyen Bergen.  Vi vil vise mangfoldet i kulturlivet og tema kan variere fra teater, til kunst, litteratur eller samisk joik. I Bergen finner vi alt fra ølfestival, filmklubber, konserter, internasjonale kulturarrangementer, debatter, teaterforestillinger, tegneseriefestivalen og et aktivt graffitimiljø. I tillegg har Bergen mange store studentaktører på feltet, som Kvarteret og Hulen. Vi har viktige kulturarenaer i byen, som Grieghallen, Bergen Internasjonale Musikkfestival, Bergen Internasjonale Kultursenter, Litteraturhuset, Koengen og Bergen Offentlige Bibliotek.  Det er altså mye å velge i. Valgene blir basert på våre varierte interesser, men samtidig vil vi vise sider av kulturlivet i Bergen som kanskje er ukjent for mange.