Fra Student-TV til TV 2

Han fikk drømmejobben før gjennomførte studier. Selv er han sikker på at det er frivillig arbeid i studentorganisasjoner som var det avgjørende kortet.

 – Det gøyeste med PR- og markedsføring er å se resultater av det arbeidet en legger ned i det. God markedsføring og kontroll over hvem som skal gjøre hva gir utsolgte arrangement, høyere engasjement i viktige digitale medier og bedre synlighet i studentmiljøet i byen og ellers i landet, sier Omdal, PR-og grafikksjef i Bergen-Student TV.

Omdal studerer Nye Medier ved Universitetet i Bergen, og er ferdig med bachelorgraden i sommer. Studiet omhandler for det meste hvordan man bruker sosiale medier og andre digitale plattformer i dagliglivet, kombinert med web-design og applikasjonsutvikling.

Frivillig engasjement

Petter Omdal har hatt flere frivillige verv (Foto: Kim Skjold/Filip Waal. Bergen Student-TV)
Petter Omdal har hatt flere frivillige verv
(Foto: Kim Skjold/Filip Waal. Bergen Student-TV)

Gjennom hele studietiden har han vært opptatt av å engasjere seg i diverse frivillige organisasjoner i studentmiljøet i Bergen.

– Jeg har hatt flere verv. Det startet med PR arbeid i Samfunnslosjen hvor jeg lagde plakater til diverse happenings samtidig som jeg hadde verv i

SV-revyen hvor jeg gjorde mye av det samme. I tillegg gjorde jeg her en del markedsføring I forholdt til billettsalg og lignende, sier den blide rogalendingen.

Året etter ble han valgt som PR-sjef i SV-revyen, samtidig som han engasjerte seg i PR- og grafikkgruppen i Bergen Student-TV. Som sjef fikk han nå mer ansvar, noe som gav mersmak. Han stilte dermed opp som kandidat til stillingen som PR-sjef i student-tv, og fikk jobben. Dette vervet har han fremdeles, samtidig som han sitter i styret i organisasjonen. Omdal peker på at det å være PR-sjef i en frivillig organisasjon er en balansegang.

– Den største utfordringen i Bergen Student-TV er å finne balansen i hva som er god markedsføring og hva som er spamming. Får vi ikke fortalt studentene i byen om sakene våre så er det ingen som ser dem, og spammer vi for mye blir folk til slutt lei oss.

Nå har han fått jobb i TV 2 Sporten, også her med å utnytte sosiale medier til det ytterste. Han er ikke i tvil om at hans engasjement i studentmiljøet i Bergen var medvirkende.

– Jeg var på intervju og måtte vise hva jeg kunne som alle andre. Men er ganske sikker på at jeg ble lagt merke til av de riktige folkene på grunn av mitt PR og markedsføringsarbeid i studentorganisasjonene kombinert med studiet mitt, avslutter Omdal.

Ett svar til “Fra Student-TV til TV 2”

Et godt og ryddig intervju med noen klare hovedpoeng, blant annet gevinsten av å engasjere seg og få flere erfaringer unders studietiden. Greit skrevet. Savnet kun en ting:Lurte hvilke tanker han hadde om den jobben han skulle gå inn i, i TV2 Sporten

Legg igjen en kommentar