Intervju med Susanne Rytter Johansen

Jeg har intervjuet Susanne Rytter Johansen, PR- og informasjonsansvarlig for studentteateret Immaturus om jobben hennes og hva hun liker best ved arbeidet hun gjør.

Når jeg spør hva den viktigste delen av arbeidet hun gjør er smiler hun for hun begynner å prate.

–          Den viktigste delen av arbeidet er å gjøre Immaturus synlig i bybildet og å gjøre det attraktivt for folk. Dette gjelder ikke bare studenter men også andre målgrupper, vi prøver å nå ut til flest mulig mennesker.

Hva annet mener du er viktig i jobben?

–          Mitt forhold til medlemmene. Dette er fordi jeg får informasjon som jeg skal formidle videre til dem, for eksempel skuespilleroppdrag

Hva er de viktigste kanalene du bruker i ditt arbeid?

–          Først og fremst facebook, det er der vi møter flest mennesker. Direkte kontakt er selvfølgelig mye bedre så tidligere i semesteret stod vi på stands på flere skoler og studenttorg. Dette semesteret har vi et rekordtall på medlemmer; 142 stykker, vanligvis har vi ligget på ca 90-100 medlemmer, så det tyder på at vi har vert dyktige med tanke på rekrutteringen i år.

– Rekruteringen har også vært svært viktig siden vi har fått ny logo og det er viktig å få den etablert for vårt videre arbeid.

Hvilke tilbakemeldinger har dere fått på den nye logoen?

–          Folk er for det meste positive. Den tidligere logoen var litt vanskelig med tanke på formidling. Folk lurte på hva det var, en fjær eller ett egg? De skjønte ikke helt hva den ville kommunisere til publikum eller medlemmene sine.

-Tanken var at vi trengte noe nytt og friskt for å gi Immaturus en ny giv.

Tror du den har vært med på å bidra til at dere nå har fått flere medlemmer?

–          Ja jeg tror det. Vi hadde utrolig god pågang under fadderuken, da hadde vi arrangementer hver dag på Kvarteret. Der hadde med oss en roll-up med den nye logoen på og det var noe som festet seg hos folk og de visste hvem vi var tilslutt. Det var det vi prøvde å oppnå.

Når jeg spør hva favorittdelen av jobben hennes er begynner hun å gestikulere mer når hun snakker, tydelig engasjert svarer hun:

–          Favorittdelen er å se resultatet av PR-arbeidet som blir gjort gjennom sosiale medier og forskjellig annet arbeid. Å se engasjementet til medlemmene og hvor motiverte de er til å skape kvalitetsteater. Det er jo noe vi jobber med hele tiden; å få folk til å yte sitt beste.

Legg igjen en kommentar